Ce este frumusețea pentru tine?

În urma unei întâmplări, am decis să aflu ce este frumusețea pentru unii oameni.
Am căutat pe internet ce este frumusețea și am găsit următoarele citate despre frumusețe:

“Frumuseţea este armonia contrariilor.” (Heraclit)
“Frumuseţea este ceea ce simţi în interior şi ea este cea care se reflectă în ochii tăi. Nu este ceva care ţine de fizic.” (Sophia Loren)
“Frumuseţea este darul lui Dumnezeu.” (Aristotel)
“Frumuseţea este umbra lui Dumnezeu asupra universului.” (Gabriela Mistral)
“Frumuseţea este însemnul lui Dumnezeu pe creaţie.” (Henry Ward Beecher)

Conform DEX-ului, frumusețea este “însușirea a ceea ce este frumos“.

Am întrebat mai multe persoane ce este frumusețea pentru ei.DSCF9073

S. P. Frumusețea interioară (caracter,personalitate) și exterioară (aspect).

S. B. Interiorul unei persoane, inima, sufletul. Pentru mine frumusețea unei persoane este ce are pe dinăuntru. Cu timpul exteriorul se schimbă, dar interiorul rămâne același.

D. C. Frumuseţea pentru mine nu înseamnă fizicul, pentru mine frumuseţea interioară e mult mai importantă. Frumuseţea adevărată e în inimă, nu în corpul pe care îl ai; degeaba eşti în exterior cel mai frumos şi în interior eşti cel mai urât. Acum, se pare că se pune mai mult accent pe exterior decât pe interior, de aceea e atât de rară dragostea adevărată. Nu zic că pentru mine nu contează frumuseţea exterioară, dar eu pun accent pe interior. Trebuie să fii şi mândru de cel care te completează, zic eu.

R. A. Latura bună a unui lucru. Partea care îți face plăcere când ai contact cu acel lucru sau persoană.

G. H. Un ten curat, ochi frumoși, gropițe, hainele, farduri care maschează urâtul, flori, un zâmbet, etc.

Anonim: Două lucruri: când vorbesc despre o persoană, prima impresie e aspectul persoanei respective… Te prinde cu ceva sau nu.
În al doilea rând, frumusețea interioară, și asta constă în trăsăturile persoanei respective, curajul și înțelepciunea în situații dificile și mai ales constă în smerenia unei persoane.

F. S. Frumusețea unui om vine din sufletul lui!

M. M. A te simți bine în pielea ta. Să fii așa cum ești!

A. C.  Ochi, dinți, unghii, comportament, suflet.

A. P.  Depinde de la persoană la persoană. Eu pot vedea frumusețea la o persoană la care tu nu vezi același lucru. În general, pentru mine, toți oamenii sunt frumoși, dar cei mai frumoși sunt cei la care se evidențiază frumusețea interioară în exterior, a sufletului bun și curat, e cea mai mare și importantă caracteristică a ei, a frumuseții, dar, este cam rar întâlnită.

G. T. Frumusețea este ceva care te face fericit. Pentru mine, frumusețea este ceva plăcut ochilor.

A. M.  Acel lucru la care te uiți cu plăcere.

F. P.  Interesantă întrebare. În general vorbind, din cauză că fiecare are diverse grade de simțire a ei, cred că reprezintă o totalitate de caracteristice ce îți creează plăcere simțurilor interioare când poți interacționa cu ea.

A. S. Cred că bunătate, simplitate, eleganță, profunzime.

R. B. Frumusețea are două părți: una interioară și una exterioară. După părerea mea, contează mai mult partea interioara decât cea exterioară. Pentru mine, frumusețea este de obicei un peisaj frumos sau unele lucruri demne de respect. Desigur, și fetele, iar fiecare are o frumusețe în felul ei.

M. S. Dacă e vorba de o fată, îmi place să arate bine la corp, la față. La natură, dacă mi se pare ceva frumos e când mă lasă cu gura căscată, ceva care arată foarte minunat, cum nu am mai văzut în viața mea, o imagine ca în poveste, ca în vise!

S. F. O caracteristică a unui parametru care evidențiază îngrijire, simplitate și ordine.


M. P. Frumosul e ceva foarte relativ. În primul rând, nu consider frumusețea “miss” ca fiind adevărata frumusețe. Cred că o persoană îngrijită, fără accente vulgare poate să fie net superioară acestui prototip de miss. În al doilea rând, frumusețea interioară și fericirea dă tonul celei exterioare. De asemenea, frumusețea omului reiese din caracterul lui.

E. P. Ce întrebare grea! Deci, am descoperit-o acum recent: frumusețea la o persoană nu constă în cât stil are ca să se îmbrace, în culoarea ochilor sau părul frumos aranjat, ci constă în inimă, în caracter, în felul de a se comporta și de a aborda subiectul; dragostea și dăruirea cu care îți povestește un lucru… Asta e frumusețe și asta e frumos, de fapt, e chiar mai mult decât frumos, e unic și special!

A. M. Mă gândesc la natura care e atât de minunată și perfect concepută,începând de la niște mici fluturași până la vârful unui munte, sau nisipul mării.
Când vine vorba de frumusețe mă mai gândesc la oameni, la prietenii care indiferent de aspectul fizic îți văd frumusețea interioară, felul tău de a fi.
Zâmbetul radiant al unei persoane.
Mă mai gândesc la Dumnezeu care are frumusețea Lui aparte și mă gândesc în mod special la felul Lui de a fi, de a te surprinde foarte plăcut exact când te aștepți cel mai puțin.Frumusețea pentru mine e să mă pot bucura de lucrurile pe care le-am primit din partea lui Dumnezeu alături de cei dragi sufletului meu!

T. C. Când aud cuvântul “frumusețe” mă gândesc la mai multe lucruri. Pentru început, îmi vine în minte iubirea unui părinte pentru copilul lui, când încearcă să facă tot ce îi stă în putere ca să îi satisfacă toate dorințele și care face tot posibilul să îl întărească moral, dar, mă mai gândesc la o relație pură între un băiat și o fată care încearcă să devină oameni mai buni, unul prin altul. Mă gândesc și la un loc în natură.

L. C. Pentru mine, cuvântul “frumusețe” cuprinde mai multe domenii.
Adică, găsesc frumusețe într-un răsărit de soare care îți dă puterea să lupți pentru viața frumoasă care ți-a dăruit-o Dumnezeu.
Găsesc frumusețe în a iubi și a fi iubit la rândul tău.
Apoi, timpul petrecut alături de familia pe care o ai și pe care nu ai schimba-o niciodată indiferent ce s-ar întâmpla.
Îmi vin în cap verișorii mei scumpi și dragi fără de care nu cred că aș putea să fiu fericită și datorită familiei mele sunt asa cum sunt… îi iubesc pentru asta!
Apoi, primăvara, iubesc anotimpul asta! Vezi cum toate renasc, te bucuri de flori, de soare, de iarbă, de cerul albastru fără pată!
Multe lucruri care mă fac fericită, asta înseamnă frumusețea pentru mine, și să citești cărți bune care te fac să te desprinzi pentru o clipă de lumea ta și să trăiești în povestea citită!

E. G. În primul rând, frumusețea de a trece cu Dumnezeu prin încercări o vezi în momentul în care puterile tale cedează și nu mai poți merge înainte, în momentul în care tu spui: “Gata, renunț!”. Acolo unde tu nu mai poți face nimic, Dumnezeu intervine, îți ia El greutatea și începe să lucreze. Mă gândesc la multe lucruri, la persoane nu contează frumusețea exterioară, ci frumusețea interioară. Poți să fii tu frumos dacă interiorul îți e urât și nu știi să te comporți frumos. Frumusețea o poți vedea în orice lucru mic sau mare, în orice chestie o găsești dacă tu chiar vrei. În viață contează mult mai mult lucrurile mici decât cele mari. Depinde și de persoana ce caută. Frumusețea provine din interior mai întâi, apoi ne gândim și la exterior, pentru că inima bună ascunsă va fi întotdeauna mai apreciată decât o frumusețe exterioară care să aibă un suflet rău, insensibil!

A. V. Când zici “frumusețe” mă gândesc la naturalețe, natură, lumină, culori calde, dar și la prietenie, sinceritate, iubire, adevăr, credință, adică, un echilibru în viață.

M. F. Acum mă gândesc din perspectiva unei persoane, văd frumusețea ca fiind o voce caldă, un zâmbet în colțul gurii, un suflet de copil, un cuget curat, o față luminată și veselă care te-ar ajuta mereu, ți-ar da un sfat, te-ar ajuta oricând. Asta văd eu frumos la o persoană, deci, asta îmi exprimă mie frumusețea.

C. B. Oh…. liniște. Munți cu râuri albicioase ca un văl de mireasă. Ciripit de păsări. Iarba crudă cu rouă. Susurul apei. Iubire. Credință.
Frumosul este de fapt familia. Acasă, acolo unde persista tradiția, unde se respectă religia, natura și membrii familiei între ei.

C. P. Frumusețea- imaginea reală pe care sufletul tău o are. Apare în momentul în care îi zâmbești sincer unui om de pe stradă sau unui cunoscut. Frumusețea fizică trece, dar frumusețea sufletului rămâne ca o imprimare adâncă în sufletul și în gândul celui de lângă tine.

S. P. Sincer, eu când mă gândesc la frumusețe văd locul ideal unde nu este suferință, adică Raiul; că va fi atââââât de frumos acolo!
Nu ne putem imagina frumusețea supremă!
Alt lucru care e frumos este dragostea. Oricare. Jertfa Lui Isus pe cruce, dragostea față de părinți, copii, prieteni, iubită.
Frumusețea este Raiul pe care îl putem recrea prin ceea ce facem, adică prin bunătate! Să faci un astfel de bine încât să nu poți să îl descrii, la fel cum nu poți descrie Raiul; să ai o inimă bună.
Frumusețea se poate interpreta depinzând de ce îi place individului… Pentru unii frumusețea constă în lucrurile rele… Dar înțelepciunea dată prin Sfânta Scriptură ne învață ce este adevărata frumusețe … Trăind o viață neprihănită înțelegând dragostea, apoi bunătatea, ascultând și făcând Voia Lui Dumnezeu ne călăuzește spre Frumusețe.

 Când mă mai gândesc la frumusețe mă gândesc la fata acea frumoasă pe care o are Dumnezeu pentru mine și băiatul care îl are pregătit pentru tine.


 D. B. Cred că frumusețea înseamnă un om(o fată) care trăiește pentru Dumnezeu. Chiar mă gândeam zilele trecute la câteva persoane din viața mea care sunt așa de frumoase că îți e mai mare dragul să stai cu ele. Au acea căldură că atunci când stai lângă ele parcă te umpli de pace. Și ce e mai interesant e faptul că aceste persoane sunt cele mai simple persoane din viața mea (mă refer la modul în care se îmbracă, fără machiaj și toate cele). Îmi e greu să definesc frumusețea, dar pentru mine cred că înseamnă ”căci pentru mine a trăi este Cristos…”. Poate că sună spiritual, dar de un timp(câțiva ani) mă lupt cu coșurile și cu cât încerc să mulțumesc cumva pe cei din jur simt că e tot mai gravă problema feței mele, dar când am o relație strânsă cu El și nu privesc în jur, parcă nu știu cum, dar mă văd altfel. E ciudat. Și la fel se întâmplă și când mă uit la persoanele din jur. Când încerc să le încadrez în niște standarde niciodată nu găsesc ceva bun, dar când mă uit la ele prin ochii lui Dumnezeu e altfel.


 Anonim: Frumusețea e atunci când vezi doi bătrâni pe stradă, îngropați în ridurile de pe față și pielea lăsată, dar ținuți în viață de iubire. Se țin de mână. Sau e atunci când după ce ai plâns o noapte întreagă ochii ți se umflă și arați ca și cum n-ai dormit de 3 zile, dar tu zâmbești. Printre toate bucățelele inimii zdrobite, tot mai zâmbești… Sau e atunci când te uiți la persoana iubită. Te uiți cum doarme și îi poți vedea fragilitatea și umanitatea… aia e frumusețea întruchipată deja. Frumusețea e atunci când ești pierdut, nu mai ai alte speranțe sau alte persoane în care să crezi, dar te lași abandonată în brațele Lui, și El îți demonstrează cât de superioară e bunătatea și iubirea Lui față de tine…

Sau mai este atunci când te-ai certat cu the best friend, dar nu trec nici măcar 2 minute, că sunteți exact cum ați fost înainte de ceartă, doar pentru că iubirea e mai puternica decât orice sentiment de furie sau supărare.

A. R. Mai întâi vreau să încep cu un citat foarte frumos: “Blessed are they who see beautiful things in humble places where other people see nothing.“-Camille Pissarro. Am găsit acest citat întâmplător și habar nu aveam cine este acest “Pissarro”, dar mi-a plăcut mult ce a spus.
Sunt cu totul de acord cu Camille, deoarece consider că frumusețea este ceea ce ne atrage pe noi, ceea ce nouă ne place, ce vedem noi frumos. Unii oameni, după cum spune și citatul, pot vedea în niște obiecte, lucruri banale, adevărata frumusețe, care este într-adevăr singura care contează.
Mi-am amintit acum alt citat care aplică foarte bine ceea ce am spus mai sus, un citat al dragului nostru Shakespeare, care spune așa: “Frumosul e în ochii celui ce privește.
Frumosul o să-l vadă fiecare în altceva, dar din păcate, trăim într-o lume în care frumosul este mai degrabă asociat cu extravagantul, falsul, nicidecum cu bunătatea, naturalețea. Văd în jurul meu persoane cărora le place să pună diferite etichete, considerând, spre exemplu, o fată simplă care nu este mereu machiată, coafată sau îmbrăcată în pas cu moda, ca fiind urâtă, iar altele care se poartă “diferit” ca fiind frumoase.
Părerea mea este că o persoană este cu adevărat frumoasă când are un suflet bun, curat, cald și o inimă pe măsură, după cum spunea cineva, “Frumusețea atrage, sufletul îndrăgostește.
Este foarte trist să știi că trăiești într-o astfel de lume și mai trist este faptul că toți suntem tentați să ne purtăm după “modă”. Fetele cât și băieții caută și vor ca persoana care să le fie alături să aibă doar lucruri materiale, trecătoare, iar inteligența și iubirea fiind puse pe ultimul loc.


Acestea au fost răspunsurile pe care le-am primit din parte celor ce i-am întrebat “Ce este frumusețea pentru tine?“. Fiecare răspuns este unic, este o parte din sufletul persoanei respective, și apreciez în parte fiecare răspuns primit!
Dragilor, vreau să vă mulțumesc tuturor celor care ați făcut posibilă realizarea acestui articol, prin exprimarea opiniilor voastre!


Dragă cititorule, ce este frumusețea pentru tine?
Mi-ar plăcea să știu și răspunsul tău! 
După cum vezi, fiecare are o părere diferită despre frumusețe, prin urmare, nimeni nu are dreptul să judece o altă persoană din jurul său doar pentru că nu se conformează cu idealul său de frumusețe!

Vreau să închei prin a-ți spune că ești frumos! Știi de ce? 
Te-a creat Dumnezeu, Cel care este cel mai FRUMOS! Laudă-L pe El!
Te laud că sunt o făptură aşa de minunată. Minunate sunt lucrările Tale, şi ce bine vede sufletul meu lucrul acesta!” (Psalmul 139:14)
4b02fa251d9123cfe4db7fdea956d4b0
5 thoughts on “Ce este frumusețea pentru tine?

  1. Foarte interesant articolul! Dovedeste cat de abstract poate fi acest cuvant ce cuprinde atatea sensuri pentru fiecare persoana in parte…intr-adevar, frumusetea nu ar fi greu de definit luata in raport cu un prototip , care exista cu certitudine : Dumnezeu . Devreme ce il cunoastem pe el cu adevarat , putem defini frumusetea “perfectibil” 😉

    Liked by 1 person

Leave a Reply

