Gânduri pe note…muzicale(6)

Le-am ascultat de n ori și de fiecare dată mi se face pielea de găină. Cuvinte puternice, compuse din inimă, cântate cu pasiune. ♥


Măreţul har m-­a mântuit
Pe mine din păcat.
Pierdut eram, dar m-­a găsit,
De moarte m-­a scăpat.

Măreţul har m­-a învăţat
S-o rup cu orice rău.
Ce scump mi-­e azi tot harul dat;
Trăiesc prin el mereu.

Lanţul s-a frânt, eu liber sunt,
Răscumpărat prin sânge sfânt,
Şi-n mila Sa, mi-a dat în dar,
Iubirea Sa, Măreţul Har.

Prin Har ajunge-voi în cer
Cu slavă îmbrăcat
Şi-L voi slăvi în veşnicii
Pe Cel ce Har mi-a dat.

Lanţul s-a frânt, eu liber sunt,
Răscumpărat prin sânge sfânt
Şi-n mila Sa, mi-a dat în dar,
Iubirea Sa, Măreţul Har. 

Pe Cel ce Har mi-a dat
De moarte m-a scăpat.

8 thoughts on “Gânduri pe note…muzicale(6)

  1. Eram încă tânăr și poate încă nu aveam o concepție clară asupra religiilor, dar țin minte că într-o zi, fiind singur acasă, au bătut la ușă niște persoane care își vindeau religia, care încercau să găsească și alți adepți. Le-am răspuns așa: „Sunt născut ortodox, nu am ales să fiu ortodox, dar asta sunt acum pentru că încă nu știu ce vreau să fiu. Dumnezeul meu a zis că suntem datori să ne căutăm credința și într-o zi așa o să fac, dar nu azi.” Nu știu exact ce am găsit însă știu că e genul de credință nemanifestată în cântece sau rugăciuni spuse pe de rost. E genul de credință pe care o porți mereu cu tine, care îți oferă un Dumnezeu cu care poți să vorbești liber și care îți și răspunde. Vorbesc de Dumnezeul din noi și nu de cel pictat, desenat, schițat pe pereți reci. Și acum, să te întreb ce vroiam să te întreb: îți oferă religia ta (nu confunda religia cu credința), un astfel de Dumnezeu? 🙂

    Like

    1. Nu doar la ușa ta au bătut niște persoane care încercau să găsească alți adepți religiei lor. Și pe la noi au venit anii trecuți martorii lui Iehova.
      Eu sunt baptistă. Ce îmi oferă religia mea? Îmi oferă un Dumnezeu Viu, care L-a trimis pe Unicul Său Fiu ca să moară pentru mine. Un Dumnezeu plin de bunătate care în fiecare dimineață își reînnoiește credincioşia față de noi și care ne iubește ca un părinte cu o iubire fără margini. Un Dumnezeu cu care pot să vorbesc, oricând, în orice loc, care îmi ascultă fiecare cuvânt rostit, sau rugăminți ale inimii. Un Dumnezeu așa cum este El, în Biblie. Un Dumnezeu plin de îndurare care dorește ca oamenii să se întoarcă la El. Un Dumnezeu plin de dreptate care urăște păcatul dar iubește păcătoșii. Un Dumnezeu care mă iubește prea mult ca să îmi dea fiecare lucru pe care l-aș dori, El știind că acel lucru nu ar fi bun pentru mine. Un Dumnezeu căruia îi place închinarea, mai ales prin muzică. Un Dumnezeu în fața căruia mă plec pe genunchi în timpul unei cântări sau ridic mâinile de bucurie. Un Dumnezeu minunat despre care aș putea vorbi zile întregi.
      Cred că religia fără credință nu se poate. Degeaba aș merge la biserică duminică de duminică, degeaba aș asculta o grămadă de predici și cântări, degeaba aș respecta toate legile și poruncile date în Biblie dacă nu aș avea credință. Dacă eu nu aș crede în ceea ce simt. Dar așa, dacă am credință, știu că nu fac cutare și cutare lucru pentru că așa spune vreo lege, poruncă sau doctrină, ci știu că nu fac lucrul respectiv deoarece făcându-l L-aș răni pe Dumnezeu, Creatorul meu.
      Credință fără religie, consider că se poate. Nu o religie ne duce în Cer. Când o să murim și o să ajungem în fața Scaunului de Judecată a lui Dumnezeu, nu o să ne întrebe nimeni:”ia stai, ce ești tu? Baptist? Poftim în Rai! Tu ce-ai zis că ești? Ortodox? N-ai ce căuta aici!”
      Nu, nu. Nu așa o să funcționeze. Unii cred că dacă ai religia cutare sau cutare o să ajungi în Rai. Nici vorbă! O să fie în Rai oameni de toate religiile, și ortodocși, și penticostali, și baptiști, și catolici, și reformați, și adventiști, etc. și mulți o să fie uimiți că religia nu le-a asigurat biletul spre Rai. 🙂

      Liked by 2 people

      1. Da, e frumos să văd că mai sunt încă multe de învățat. De exemplu, acum am învățat că sunt diferite metode de a găsi pe Dumnezeu. Eu sunt un om cu o religie impusă prin naștere și cu o credință într-un Dumnezeu imaginat de mine. Deci, poate nu am religie dar Cred, și poate că așa prind și eu bilet în Rai. Îmi place răspunsul tău pentru că nu e genul de răspuns care încearcă să distrugă punctul meu de vedere, așa cum mulți alți militanți ai diferitelor religii tind să o facă. Cred că așa și-a imaginat Dumnezeu lumea: un loc unde să ne respectăm(iubim) unul pe altul chiar dacă avem păreri diferite legate despre Adevăr.

        Liked by 1 person

        1. Toți suntem ființe umane create după chipul și asemănarea lui Dumnezeu, mi se pare absolut normal să ne respectăm unii pe alții. În plus, în Ioan 13:34 sunt scrise cuvintele Domnului Iisus: “Vă dau o poruncă nouă: să vă iubiți unii pe alții; cum v-am iubit Eu, așa să vă iubiți și voi unii pe alții.” 🙂

          Like

          1. 🙂 Oameni de genul tău sunt ușor de iubit. Ce te faci însă că lumea e plină de oameni care nu merită să fie iubiți. Aici doar Dumnezeu poate să ne zică cum face el să ne iubească pe toți… Despre religie și credință nu am vorbit de foarte mult timp… E plăcut, uneori, să și vorbești, nu doar să gândești. Așa, ca o constatare proprie 🙂

            Liked by 1 person

  2. Well that said it all right. Redeemed that we would live with Christ eternally praising him. Beautiful song a side note this fellow that wrote that was once a save trader. Can you imagine the freedom he had when he realized Jesus loved him just where he was at. Then he was redeemed. I just posted something on my blog about excepting Christ where you are at. I loved your post Dora.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

